onsdag 27 juli 2011

Degeberga Marknad

Hemma igen efter en regnig tur till Skåne och Degeberga Marknad.Resan har varit synnerligen givande med många trevliga inköp och mycket fina föremål att beskåda.Här några bilder från marknaden.


Vaser av Patric Nordström och Hans Hedberg.



Detta bord pryds bl.a. av vaser av Stålhane och Rolf Palm. 

Som sagt mycket nöjd med mina egna inköp på denna resa.Nu skall allt diskas och i vissa fall även identifieras.Det mesta kommer snart att vara till försäljning men några objekt får nog stanna i min samling.Ser du något av intresse så hör av dig till mig så kanske vi kan komma överens.


Här en bild på mina inköp denna helg.Här finns Ekebykeramik av Atterberg,Dansk keramik från Saxbo Eva St.Nielsen och Jörgen Mogesen.Rolf Palm,Kaj Fogelberg,Sven Hovferberg,Gabi,Agne Aronsson Wallåkraminiatyrer.Och en fantastisk fin vas av Hilma Persson-Hjelm.Och slutligen lite glas av Erik Höglund.

1 kommentar:

  1. Hejsan! Jag såg i ditt inlägg att du hade köpt lite glas från Iittala, är detta något du skall behålla eller kan du tänka dig att sälja dessa till en som samlar på dessa och har dem som vardagsglas.

    Tror serien heter Ultima Thule!

    SvaraRadera