lördag 12 februari 2011

Nystart av keramiksamlaren

Efter en liten provstart av denna blogg i somras är nu min ambition att hålla denna blogg aktiv.
Jag kommer blogga om mina många möten med kända och okända keramiker.Mina fynd på auktioner och loppmarknader.Som framgår av min presentation av denna blogg så kommer den i huvudsak att beröra keramik från Sverige och i synnerhet Höganäs.
Varför då begränsa sig till denna ort?Jo kullabygden har en lång tradition kring keramik och keramiktillverkning.Dels genom dom fabriker som har levererat dom kända Höganäskrusen.Men också en mängd enskilda keramiker som idag är världsnamn inom området.
Jag inledde tidigare med Rolf Palm i bloggen och kommer återkomma till denna gigant inom yrket.Har haft nöjet att ett flertal gånger träffat Rolf i sin verkstad i Mölle.Många spännande historier och mycket matnyttig information för den som samlar och är lite vetgirig.Så titta gärna in då och då.Kanske finns det något för dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar