onsdag 11 april 2012

Hemma igen!

Efter 5 månader i Thailand är jag tillbaka i Sverige.Och den första inköpsrundan avklarad.Besökte bl.a. loppmarknaden i Vårberg.Numera en ganska sorglig upplevelse med små fyndchanser.Minns med glädje tiden i Skärholmen när utbudet var mer omväxlande och dom fasta säljarna hade mer kvalité att erbjuda till humana priser.
Men det finns undantag även här för den som samlar keramik.Dock inte till några fyndpriser.


En miniatyrvas i en lite ovanlig form med skön glasyr till min Palmsamling.




En vas av Ingrid Atterberg i den härliga serien Mimosa.Jag kan kanske göra någon UE-samlare glad med denna.Modellnr. UE2099




Slutligen fick denna väggtavla i Art Deco-stil följa med hem.

När jag kom hem hittade jag även en plastpåse med mina sista inköp från i höstas,undrar vad som kan finnas i den? Återkommer till det.

1 kommentar:

  1. Mimosan skulle jag inte säga nej till... Till rätt pris förstås. :)

    SvaraRadera