torsdag 6 oktober 2011

Tema Golvvaser

Jag följer med stort intresse många antikbloggar bl.a. Porslinsbloggen som senast presenterade golvvaser från Upsala-Ekeby.Jag vill bidraga med en av mina golvvaser från Wallåkra och formgiven av Arthur Andersson.Som jag skrivit om tidigare här. Golvvaser från Wallåkra är idag sällsynta på antikmässor och auktioner,och är väl värda att samla på eller att förgylla sitt hem med.Passar i alla typer av hem från allmoge till det mest moderna enligt mitt tycke.



Den saltglaserade krukan och ristade dekoren är ett signum för Arthur Andersson



Hösten är här och det börjar bli dags att plocka undan trädgårdens alla prydnader inför vintern.
Bl.a. får nu Harry Oxenblås härliga keramikdroppar nu komma in i stugvärmen. 


1 kommentar:

  1. Vilka härliga keramikdroppar! fin sida du har inspirerande med keramik.

    SvaraRadera